При проведенні лікувально-корекційної роботи з дітьми
з порушеннями спілкування важливе значення має розвиток їх загальної та
особливо тонкої моторики і підготовки руки до писання. У спеціальному
дослідженні було показано, що дітям з аутизмом характерні своєрідні порушення
тонкої моторики рук (Р.К. Ульянова, 1992). Дитина не може правильно узяти до
рук пензель, олівець, розламати в руках пластилін, але особливі труднощі дитина
має при опануванні графічних навиків (Р.К. Ульянова). В даний час розроблені
методи підготовки дітей з аутизмом до засвоєння графічних навиків. Ця робота
проводиться впродовж двох років. На першому (підготовчому) етапі вирішують
наступні основні завдання:
встановлення і підтримка контакту з дітьми;
організація цілеспрямованої поведінки в
наочно-практичній і ігровій діяльності;
корекція наявних рухових порушень;
розвиток плавності і ритмічності рухів;
виховання навиків самообслуговування;
розвиток зорово-моторної координації і підготовка руки
до писання (Р.К. Ульянова).
Система спеціального навчання графічним навикам
аутичної дитини включає:
словесну регуляцію її поведінки;
організацію орієнтувально-дослідницької діяльності;
проведення спеціальних пропедевтичних вправ (Р.К.
Ульянова).
Підхід до навчання аутичної дитини ґрунтується на
принципі стимуляції і підтримки розвитку підлягаючих зберіганню сторін психіки
і переважаючих інтересів. При цьому у жодному випадку не можна пригнічувати або
залякувати дитину, необхідно одночасно стимулювати і організовувати її
активність, формувати довільну регуляцію поведінки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий