среда, 11 мая 2016 г.

Яке місце розвиток дрібної моторики займає у корекційній роботі?



При проведенні лікувально-корекційної роботи з дітьми з порушеннями спілкування важливе значення має розвиток їх загальної та особливо тонкої моторики і підготовки руки до писання. У спеціальному дослідженні було показано, що дітям з аутизмом характерні своєрідні порушення тонкої моторики рук (Р.К. Ульянова, 1992). Дитина не може правильно узяти до рук пензель, олівець, розламати в руках пластилін, але особливі труднощі дитина має при опануванні графічних навиків (Р.К. Ульянова). В даний час розроблені методи підготовки дітей з аутизмом до засвоєння графічних навиків. Ця робота проводиться впродовж двох років. На першому (підготовчому) етапі вирішують наступні основні завдання:
встановлення і підтримка контакту з дітьми;
організація цілеспрямованої поведінки в наочно-практичній і ігровій діяльності;
корекція наявних рухових порушень;
розвиток плавності і ритмічності рухів;
виховання навиків самообслуговування;
розвиток зорово-моторної координації і підготовка руки до писання (Р.К. Ульянова).
Система спеціального навчання графічним навикам аутичної дитини включає:
словесну регуляцію її поведінки;
організацію орієнтувально-дослідницької діяльності;
проведення спеціальних пропедевтичних вправ (Р.К. Ульянова).
Підхід до навчання аутичної дитини ґрунтується на принципі стимуляції і підтримки розвитку підлягаючих зберіганню сторін психіки і переважаючих інтересів. При цьому у жодному випадку не можна пригнічувати або залякувати дитину, необхідно одночасно стимулювати і організовувати її активність, формувати довільну регуляцію поведінки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий