Ранній дитячий аутизм - особлива аномалія психічного
розвитку, якій характерні стійкі і своєрідні порушення комунікативної
поведінки, емоційного контакту дитини з навколишнім світом і вміння правильно
реагувати на зовнішні ситуації. Основна ознаку аутизму, неконтактність дитини,
виявляється зазвичай рано, вже на першому році життя, але особливо чітко у віці
2-3 років в період першої вікової кризи.
Діагностика захворювання
- відмова малюка обіймати матір;
- дитина залишається відгородженою, впізнає небагато ознак соціального контакту та повністю зайнятий неживими предметами;
- мова розвивається із затримками, або взагалі відсутня;
- немовля пізнає сильну потрібність у збереженні та обслуговуванні постійності середи - це сильне нахилення протидіяти змінам і реагує виразними наступами гніву чи гострими турботами, коли дещо замінює звичні для дитини умови;
- інтелектуальний розвиток може бути нормальним, більш швидким, чи повільним та неоднорідним.
Особливо яскраво проявляється у віці 3 - 5 років.
Супроводжується страхами, негативом, агресією. Далі гострий період змінюється
порушеннями розвитку інтелектуального та особистого.
Дефект у системі, яка відповідає за сприйняття
зовнішніх стимулів, змушує дитину загострено реагувати на одні явища
зовнішнього світу і майже не помічати інші. Це важка аномалія психічного
розвитку дитини, що характеризується в першу чергу порушенням контакту з
оточуючими, емоційною холодністю, перверсією інтересів, стереотипністю
діяльності. Одною з вирішальних і діагностично важливих ознак захворювання є
поява симптомів у віці до 2,5 років. Термін "аутизм" вживається також
і в широкому сенсі на позначення крайнього відчуження, уходу в себе.
!!! Ми не можемо говорити про дитячий аутизм, поки
стереотипність в поведінці не сполучається з труднощами у становленні
емоційного контакту з іншими людьми, зрозуміло, на доступному для дитини рівні,
за допомогою доступних йому засобів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий