У дітей із раннім дитячим аутизмом IQ у більш, ніж в
двох третинах випадків менше від 70.
Діагностичні критерії:
А. Кількісні порушення в соціальній взаємодії,
представлені щонайменше двома ознаками:
1) нездатність адекватно використовувати погляд "очі в
очі", вираз обличчя, пози і жести тіла для регулювання соціальної взаємодії;
2) нездатність розвитку стосунків з однолітками з
використанням взаємного обміну інтересами, емоціями чи спільною діяльністю;
3) рідко шукає чи використовує підтримку інших людей
для заспокоєння чи співчуття в періоди стресу чи (і) заспокоює, співчуває іншим
людям, що мають ознаки стресу чи засмучення;
4) відсутність спонтанного пошуку обміну радістю,
інтересами чи досягненнями з іншими людьми;
5) відсутність соціально-емоційної взаємності, що
проявляється в порушеній реакції на емоції інших, чи відсутності модуляції
поведінки у відповідності зі соціальним контекстом; чи слабка інтеграція соціальної
та комунікативної поведінки.
Б. Кількісні порушення в комунікації, що представлені
щонайменше однією ознакою:
1) відставання чи повна відсутність мовлення, яке не
супроводжується спробами компенсації через використання жестів, міміки, як
альтернативної моделі комунікації (якій часто передує відсутність
комунікативного гуління);
2) відсутність різноманітної спонтанної уявної чи (в
більш ранньому віці) соціальної гри-імітації;
3) відносна неспроможність ініціювати чи підтримувати
розмову;
4)стереотипне чи повторне використання мови чи
ідіосинкратичне використання слів чи речень.
В. Обмежені, повторні чи стереотипні види поведінки,
інтересів чи діяльності, що представлені щонайменше однією ознакою:
1) активна діяльність за стереотипними чи обмеженими
видами інтересів (зацікавлень);
2)явно виражене обов’язкове підтримування
специфічного нефункціонального розпорядку та ритуалів;
3) стереотипні та повторні механічні рухи;
4) дії з частинами предметів чи нефункціональними
елементами ігрового матеріалу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий